V torek, 18. marca 2025, je Vegova Ljubljana gostila četrto srečanje multidisciplinarne skupine projekta TeachXR. Dogodek je združil strokovnjake s področja izobraževanja, tehnologije in raziskovanja, ki skupaj razvijajo inovativne pristope k uporabi XR tehnologij v poučevanju.
Srečanje se je pričelo z uvodnim nagovorom ravnatelja Vegove Ljubljana, Aleksandra Lazarevića, ki je udeležencem predstavil šolo, njene izobraževalne programe ter sodelovanja na državnih in mednarodnih tekmovanjih. Poudaril je pomen tehnoloških inovacij v izobraževanju in vlogo dijakov ter učiteljev pri soustvarjanju naprednih rešitev.
V nadaljevanju sta učitelja Tomaž Medica in Aleš Volčini (Vegova) predstavila konkretne primere tehnoloških inovacij na šoli. Udeleženci so imeli priložnost spoznati koncept digitalnih dvojčkov skozi predstavitev pametne hiše – od virtualnega modela do fizične izvedbe. Posebej zanimiva pa je bila predstavitev robotske roke, ki so jo dijaki sprogramirali za igranje šaha. S pomočjo računalniškega vida prepoznava figure in jih premika po šahovnici, pri tem pa uspe premagati tako profesorje kot dijake.
V drugem delu srečanja je Maruša Laure (UM PEF) vodila delavnico, kjer so udeleženci v skupinah razvijali predloge za izobraževalne module, ki bodo učiteljem omogočili učinkovitejšo uporabo XR tehnologije v poučevanju. Udeleženci so analizirali potrebe šol in oblikovali predloge, ki segajo od spoznavanja XR opreme, njenega vzdrževanja in uporabe, do bolj specializiranih vsebin, kot so simulacije varnostnih postopkov v navideznih okoljih. Razprava je prinesla številne inovativne ideje, ena izmed njih pa bo služila kot temelj za razvoj XR aplikacije, ki bo pripomogla k bolj interaktivnemu učenju.
S četrtim srečanjem smo pridobili dragocene vpoglede in konkretne predloge, ki bodo neposredno vplivali na nadaljnji razvoj projekta TeachXR. Informacije in ideje, ki so se oblikovale skozi ta proces, že vključujemo v pripravo izobraževalnih modulov, ki bodo z izvajanjem začeli v aprilu. Pri tem ne gre le za teoretične razprave, temveč za konkretne korake v smeri uvajanja XR tehnologij v učilnice, kjer bodo učitelji in učenci pridobili praktične izkušnje z uporabo teh naprednih orodij.