V Šolskem centru Slovenske Konjice je med 14. in 22. novembrom potekala druga izvedba izobraževanja Unity – Programiranje XR rešitev, namenjenega učiteljem osnovnih in srednjih šol, ki želijo nadgraditi svoje digitalne kompetence in vstopiti v svet razvoja vsebin za razširjeno resničnost. Po uspešno izvedenem prvem terminu na Vegovi v Ljubljani je tudi tokratno srečanje potrdilo veliko zanimanje za sodobne pristope v poučevanju.
Udeleženci so najprej osvojili temeljno razumevanje navidezne, obogatene in razširjene resničnosti, njihovih prednosti, omejitev ter primerov uporabe v učnem procesu. Sledil je praktični uvod v varno in premišljeno rabo XR opreme, od priprave in uporabe VR očal ter krmilnikov do organizacije dela v učilnici, razdelitve vlog ter upravljanja časa med aktivnostmi.
Osrednji del izobraževanja je bil namenjen spoznavanju okolja Unity. Udeleženci so se korak za korakom učili delovnega vmesnika, odpiranja projektov, dodajanja in urejanja 3D objektov, postavitve kamere in osvetlitve ter oblikovanja prvih interakcij. Na tej osnovi so sestavili svojo prvo preprosto XR sceno, jo preizkusili na VR očalih in neposredno izkusili prehod od zasnove do izvedbe. Postopen pristop jim je omogočil jasnejše razumevanje logike gradnje XR okolij.
Pomemben del usposabljanja je bil namenjen tudi didaktiki. Udeleženci so se posvetili načrtovanju učnih ciljev, smiselni rabi interakcij, elementov igrifikacije ter prilagajanju XR vsebin različnim predmetom in učnim potrebam. Oblikovali so lastne učne scenarije, ki jih bodo lahko v prihodnje nadgrajevali, preizkušali in uporabljali pri pouku. Razpravljali so tudi o evalvaciji učnih izidov ter vlogi XR pri spodbujanju motivacije, raziskovanja in samostojnega dela.
Povratne informacije udeležencev so bile izjemno pozitivne. Pohvalili so jasno strukturo programa, dobro ravnovesje med teorijo in prakso, sproščeno vzdušje ter stalno mentorsko podporo. Največjo dodano vrednost so prepoznali v tem, da so ob koncu usposabljanja imeli pripravljen svoj prvi delujoč prototip XR vsebine, ki ga lahko nadalje razvijajo in prilagajajo predmetnim potrebam.
Z uspešno izvedbo drugega modula Unity – Programiranje XR rešitev nadaljujemo z gradnjo skupnosti učiteljev, ki želijo aktivno oblikovati prihodnost učenja. Vabimo vse zainteresirane, da spremljajo prihajajoče termine in se nam pridružijo na prihajajočih izobraževanjih TeachXR.

