TeachXR 5 Izobraževanje 5 Spletno predavanje profesorja dr. Aarona Seitza

Spletno predavanje profesorja dr. Aarona Seitza

24. 1. 2025 | Izobraževanje

UM PEF
Maribor

V sklopu izobraževalnih aktivnosti projekta TeachXR je v sredo 15. januarja 2025, v prostorih Pedagoške fakultete, Univerze v Mariboru, potekalo spletno predavanje profesorja dr. Aarona Seitza. Predavanje je potekalo v hibridni obliki, kjer je bil predavatelj prisoten na daljavo, nekateri člani multidisciplinarne skupine so ga poslušali iz predavalnice, številni drugi udeleženci pa so se predavanju pridružili preko Zooma.

O predavatelju

Dr. Aaron Seitz je profesor psihologije na Northeastern University v Bostonu, ZDA. Njegove raziskave se osredotočajo na razumevanje mehanizmov kognitivnih procesov in uporabo tega znanja za širšo družbeno korist. Njegova akademska pot je izjemno raznolika – ima diplomo iz teoretične matematike, doktorat iz računalniške nevroznanosti ter je opravil podoktorsko delo na področju sistemske nevroznanosti in slikanja nevronov. Kot direktor centra Brain Game, ki se posveča duševni pripravljenosti in dobremu počutju, uporablja inovativna orodja za doseganje širših, bolj raznolikih in premalo raziskanih populacij. Njegov cilj je bolje razumeti kognitivno raznolikost ter razviti učinkovita orodja za merjenje kognitivnih sposobnosti in prilagajanje usposabljanja glede na individualne potrebe

O tematiki predavanja: Uporaba spoznanj nevroznanosti za podporo učenju in poučevanju ter razvoju izobraževalnih XR tehnologij

V prvem delu predavanja je dr. Aaron Seitz predstavil ključne raziskave, ki so prispevale k razumevanju vloge nagrad in pozornosti v učnem procesu. Dotaknil se je različnih vidikov zaznavnega učenja, vključno s subliminalnim zaznavnim učenjem, ter pojasnil, kako izbiramo informacije, ki jih bomo usvojili. Osrednja ugotovitev predavanja je bila, da uspešno učenje zahteva učinkovito usklajevanje pozornosti in nagrajevanja.

V drugem delu se je osredotočil na aplikativni vidik teh raziskav, predvsem na oblikovanje izobraževalnih iger ob upoštevanju nevroznanstvenih dognanj o delovanju možganov. Posebno pozornost je namenil vplivu oblikovanja na uspešnost učenja ter vlogo individualnih značilnosti posameznika. V zaključku je predstavil različne projekte, pri katerih sodeluje, in prikazal, kako lahko nevroznanstvena spoznanja prispevajo k razvoju inovativnih izobraževalnih rešitev, zlasti v kontekstu navidezne, obogatene in razširjene resničnosti.

Profesorju Seitzu se iskreno zahvaljujemo za njegovo zanimivo in poglobljeno predavanje. Hvala tudi vsem udeležencem, tako v živo kot na daljavo, za vašo prisotnost in sodelovanje.