V Slovenskih Konjicah je bila uspešno izvedena prva delavnica LingoVerse – Situacijsko učenje, namenjena učiteljem osnovnih in srednjih šol. Udeleženci so se spoznali z inovativnim učnim okoljem, ki temelji na navideznem prostoru in omogoča učenje skozi situacijske pogovore ter raziskovalne naloge.
Delavnica se je začela s predstavitvijo temeljnih načel situacijskega, izkustvenega in učencu usmerjenega učenja, kar je ponudilo pedagoški okvir za kasnejše praktično delo. Sledila je razprava o priložnostih in izzivih vključevanja XR vsebin v jezikovno izobraževanje, udeleženci pa so oblikovali prve osnutke učnih scenarijev, ki so jih nato nadgradili z interaktivnimi elementi.
V nadaljevanju so se spoznali z osnovami XR tehnologij in uporabo VR očal, raziskali igro LingoVerse ter samostojno preizkusili delovanje v virtualnem okolju. Velik del programa je bil posvečen delu v okolju Unity in uporabi vmesnika PINA, ki omogoča hitro in pregledno sestavljanje kompleksnih dialogov. Udeleženci so gradili lastne pogovorne scenarije, jih povezali z liki v virtualnem prostoru ter preizkusili njihovo delovanje v interaktivnih scenah.
Poseben poudarek je bil namenjen sodobnim tehnologijam, ki povečujejo avtentičnost in dostopnost učnih situacij. Preizkusili so pretvorbo besedila v govor in prepoznavanje govora, obenem pa raziskali tudi uporabo umetne inteligence za oblikovanje učnih gradiv. Pokazali so, kako lahko veliki jezikovni modeli pomagajo pri hitrejši pretvorbi klasičnih vsebin v XR scenarije ter pri oblikovanju dialogov, ki so bližje naravnim pogovorom. Tak pristop je udeležencem ponudil vpogled v načine, kako združiti tehnične možnosti z didaktičnimi cilji.
Delavnica je bila oblikovana izrazito praktično. Udeleženci so poleg tehničnih znanj razvijali tudi spretnosti snovanja učnih scenarijev, ki spodbujajo problemsko učenje, aktivno sodelovanje in večjo motivacijo učencev. Nekateri udeleženci so izpostavili, da je bila delavnica praktična, navdihujoča in uporabna, saj so pridobili orodja in znanje za načrtovanje sodobnega, tehnološko podprtega pouka.

