V torek, 4. marca 2025, je v Šolskem centru Slovenske Konjice – Zreče potekalo že tretje srečanje multidisciplinarne skupine projekta TeachXR, ki se osredotoča na razvoj in uporabo XR tehnologij v izobraževanju.
Cilj srečanja je bila seznanitev z novimi orodji in XR tehnologijami za uporabo v izobraževalnem procesu ter priprava izobraževalnih učnih modulov, ki bodo namenjeni osnovnošolskim in srednješolskim učiteljem. Po vpeljavi v učni proces bodo učni moduli, obogateni z XR tehnologijami, učencem in dijakom omogočili bolj interaktivne ter inovativne učne izkušnje.
Dogodek se je začel s pozdravom gostiteljice, ravnateljice in direktorice mag. Jasmine Mihelak Zupančič, ki nam je podrobno predstavila delovanje Šolskega centra, izobraževalne programe in dosedanje projekte, povezane z uporabo XR tehnologij. V nadaljevanju je g. Tomaž Černec (ŠC SKZ) opisal projekt Virtualna podjetja – industrija 5.0 (VLF4EU) ter prikazal nekaj praktičnih izdelkov, ki so jih pri pouku z uporabo XR tehnologij izdelali dijaki.
Sledila je predstavitev XR tehnologij v učnem procesu, ki jo je izvedel Nejc Hirci (UL FRI). Udeleženci so spoznali, da lahko XR tehnologije med drugim uporabljamo tudi pri učenju plesa, ritmičnih spretnosti, glasbenih inštrumentov, tujih jezikov in situacijskem učenju. Člani multidiciplinarne skupine so spoznali nekaj novih XR tehnologij, primernih za uporabo v izobraževalnih namenih. Med njimi so tudi orodje LingoVerse, orodje VR Builder, VR igra Steady The Drums!, AR igra LaserTag, Unity dodateko in sistem za oblikovanje dialogov PINA ter še mnoge druge.
Po uvodnih predstavitvah so udeleženci imeli priložnost preizkusiti XR tehnologije v praksi. Delavnice so bile izvedene v treh rotacijah, vključevale pa so:
- Navidezni 360° sprehodi – interaktivno raziskovanje učnih okolij s panoramskimi posnetki, ki omogočajo ogled vsebin, vključenih v 360° sprehodu, ter možnosti vključevanja e-izobraževanja.
- LingoVerse – orodje za učenje tujega jezika, kjer se igralec potopi v navidezni svet, raziskuje okolja, prijema predmete za širjenje besedišča ter komunicira z liki. Vgrajen sistem za prepoznavo govora omogoča aktivno razvijanje jezikovnih spretnosti, učne scenarije pa je mogoče prilagoditi različnim jezikom.
- VR v izobraževanju – predstavitev cepilca polen v navidezni resničnosti, ki omogoča realistično simulacijo dela z orodjem, ter predstavitev navidezne upodobitve stare Grčije, ki omogoča pristno izkušnjo raziskovanja zgodovinskega okolja.
Sestanek predstavlja uspešen korak k integraciji XR tehnologij v različne izobraževalne procese. Pridobljena znanja članov multidisciplinarne skupine bodo prispevala k razvoju inovativnih izobraževalnih modulov, ki bodo izboljšali pedagoško-tehnične veščine učiteljev ter učne izkušnje učencev.