Ste vi ali vaši učitelji že uporabljali ali razmišljali o uporabi tehnologij obogatene, navidezne ali razširjene resničnosti (XR) v učnem procesu?
Imate ideje, kako sodobne tehnološke pristope vključiti v poučevanje na vaši šoli?
Potrebujete usposabljanje učiteljev na področju XR?
Če ste pritrdili na katero od zgornjih vprašanj, vas vabimo, da se nam pridružite.
Predstavitev projekta TeachXR
V okviru projekta TeachXR si prizadevamo opolnomočiti učitelje za uporabo in poučevanje XR tehnologij. Cilji projekta so praktično naravnani, temeljili pa bodo predhodni raziskavi področja in analizi potreb. Strokovna, vsebinska in lokacijska razpršenost projektnih partnerjev predstavlja posebno prednost konzorcija, saj na ta način pokrivamo številne vidike/poglede/stališča ter zagotavljamo tudi dobro prostorsko razpršenost na celotnem območju Slovenije.
Uporaba XR tehnologij v učnem procesov se lahko pojavlja v različnih aspektih. Nekateri bi želeli ustvarjati vsebine in skozi fazi načrtovanja in ustvarjanja vsebin dodatno popestriti in raziskati tudi vsebinsko področje. Drugi se bodo raje lotili programiranja in razvoja posameznih storitev, aplikacij in skozi razvoj izpopolnjevali tako vsebinske kot programerske veščine. Medtem ko bodo tretji želeli zgolj uporabiti že izdelana in razvita razvita orodja ter s pomočjo XR tehnologije popestriti samo vsebino predmeta ali pa na bolj vživetveni način predstaviti zanimive vsebine posameznega predmet.
Za dosego zastavljenih ciljev, ki med drugim vključuje poleg izobraževanj učiteljev na področju XR tehnologij, tudi pripravo učnih načrtov za usposabljanje učencev in dijakov, ter priprava ustreznih gradiv ter materialov. Na začetku bomo najprej sestavili multidisciplinarno skupino v okviru katere bomo najprej določili in konkretizirali vsebine, v drugem delu izvajanja projekta pa bomo za izbrana usposabljanja pripravili gradiva, navodila in usposabljanja za učitelje.
Multidisciplinarna skupina
Osrednji namen multidisciplinarne skupine (MDS) je opredeliti in konkretizirati vsebine, ki jih bo projektni konzorcij pripravil za izvedbo. To vključuje tudi pripravo gradiv, navodil in usposabljanja učiteljev. Skupina bo sestavljena iz učiteljev z osnovnih šol, srednjih poklicnih in strokovnih šol, gimnazij ter zavodov za vzgojo in izobraževanje otrok s posebnimi potrebami. Člani skupine bodo imeli priložnost sodelovati v najmanj petih srečanjih, kjer bodo projektni partnerji prripravili kratke predstavitve in delavnice, sledila pa bo moderirana razprava, v kateri bomo oblikovali izhodišča in smernice za pripravo usposabljanj ter gradiv.
Predvidena sestava skupine vključuje (minimalno):
- 9 učiteljev z osnovnih šol,
- 8 učiteljev s srednjih poklicnih in strokovnih šol,
- 6 učiteljev z gimnazij,
- 2 učitelja z zavodov za vzgojo in izobraževanje otrok in mladostnikov s posebnimi potrebami.
Seveda bomo veseli tudi dodatnih članov, ki bi želeli sodelovati v projektu.
Sodelovanje v skupini je prostovoljno. Člani se bodo lahko brezplačno udeleževali usposabljanj, srečanj in predavanj. V drugem delu bomo projektni partnerji na več lokacijah po Sloveniji organizirali modularna usposabljanja za učitelje z različnih področij. Prav tako bomo v sodelovanju z MVI pripravili specifikacije opreme, ki jo bodo šole lahko pridobile v okviru nabav MVI, kar bo prejemnikom znanja omogočilo učinkovito vključevanje tehnologij v učne procese. Prav tako bomo vzpostavili 6 učnih laboratorijev, ki bodo potencialnim uporabnikom služili kot stičišče ali pa igralno polje.