V soboto, 8. 3. 2025, smo v sklopu Festivala inovativnih tehnologij (FIT 2025) izvedli delavnico o uporabi XR tehnologij v izobraževanju, namenjeno mentorjem tekmovalcev. Dogodek je potekal na Fakulteti za elektrotehniko v Ljubljani, kjer smo mentorjem predstavili, kako lahko razširjena (AR), navidezna (VR) in mešana resničnost (MR) podpirajo učni proces in izboljšajo izobraževalne metode.
Kaj smo predstavili?
Delavnica se je začela s kratko predstavitvijo projekta TeachXR, ciljev projekta ter načrtovanih izobraževanj za učitelje že v letošnjem letu. Mentorji so se seznanili s ključnimi tehnologijami in platformami, ki omogočajo ustvarjanje XR učnih vsebin, ter spoznali praktične primere njihove uporabe v poučevanju.
Predstavili smo nekaj konkretnih orodij, s pomočjo katerih je mogoče izdelovati XR izobraževalne vsebine:
- Blender – orodje za 3D modeliranje in animacijo.
- 3D Vista – platforma za izdelavo interaktivnih 360° navideznih sprehodov.
- Unity – priljubljen razvojni sistem za AR in VR aplikacije, ki omogoča ustvarjanje interaktivnih učnih okolij.
Poudarek je bil tudi na uporabniški izkušnji in dostopnosti vsebin, saj je pomembno, da XR rešitve ustrezajo različnim skupinam učencev in se lahko prilagajajo njihovim potrebam.
Praktični preizkusi XR tehnologij
Po teoretičnem delu so imeli udeleženci priložnost, da XR tehnologije preizkusijo v praksi. Pripravili smo dva interaktivna demo prikaza:
360° navidezni sprehodi (UL FE) – udeleženci so raziskovali interaktivne učne prostore, kjer so skozi panoramske posnetke pridobili vpogled v različna izobraževalna okolja. Ti sprehodi omogočajo uporabnikom, da se prosto gibajo skozi digitalno ustvarjene prostore ter dostopajo do dodatnih informacij, vključno s slikami, videoposnetki in zvočnimi posnetki, ki izboljšujejo učni proces. Na delavnici smo prikazali primere uporabe 360° sprehodov pri poklicnem usmerjanju in spoznavanju deficitarnih poklicev, kar je omogočilo mentorjem vpogled v sodobne pristope kariernega svetovanja z XR tehnologijami.
LingoVerse (UL FRI) – interaktivna VR igra za učenje tujega jezika, kjer se uporabniki znajdejo v navideznem okolju in skozi interakcijo z digitalnimi liki izboljšujejo svoje jezikovne spretnosti. Igra vključuje različne naloge, pri katerih igralci z uporabo VR krmilnikov prijemajo predmete, spoznavajo nove besede in komunicirajo z neigralskimi liki (NPC). Napredna tehnologija za prepoznavo govora omogoča igralcem, da skozi govor razvijajo jezikovne veščine v dinamičnem in realistično oblikovanem navideznem svetu. Mentorji so preizkusili različne scenarije igre in se seznanili z možnostmi prilagoditve vsebin za različne jezike in učne stopnje.
Vpliv delavnice na nadaljnje aktivnosti TeachXR
Dogodek je bil izjemno uspešen, saj smo mentorjem ponudili vpogled v nove izobraževalne priložnosti, ki jih prinašajo XR tehnologije. Pobude in povratne informacije z dogodka potrjujejo, da XR tehnologije že postajajo pomemben del prihodnosti izobraževanja, TeachXR pa bo še naprej omogočal dostop do sodobnih digitalnih orodij in usposabljanj za učitelje.
Hvala vsem udeležencem za sodelovanje in se vidimo na naslednjih delavnicah!