TeachXR 5 Dogodek 5 Zakaj in kako lahko vključimo virtualno resničnost v vzgojno-izobraževalne dejavnosti

Zakaj in kako lahko vključimo virtualno resničnost v vzgojno-izobraževalne dejavnosti

21. 3. 2025 | Dogodek

UL FE
Cankarjev dom, Ljubljana

V četrtek, 20. marca 2025, smo v okviru nacionalnega strokovnega srečanja Kulturni bazar izvedli interaktivno delavnico z naslovom »Zakaj in kako lahko vključimo virtualno resničnost v vzgojno-izobraževalne dejavnosti«. Delavnica je potekala v stekleni dvorani Lili Novy v Cankarjevem domu in je bila namenjena učiteljem, strokovnim delavcem ter vsem, ki jih zanima vključevanje naprednih tehnologij v izobraževanje.

Delavnico je otvorila predstavnica Ministrstva za vzgojo in izobraževanje (MVI), ki je predstavila trenutno aktualne projekte, povezane z uporabo tehnologij razširjene (AR), navidezne (VR) in mešane resničnosti (MR) v izobraževanju. V nadaljevanju smo predstavniki projekta TeachXR podrobneje predstavili naš projekt, njegove cilje, aktivnosti in načrtovana izobraževanja za učitelje, ki bodo izvedena v letih 2025 in 2026.

V uvodnem delu delavnice smo predstavili cilje projekta TeachXR, poudarili pomen digitalne preobrazbe v izobraževanju ter izpostavili načine, kako lahko tehnologije XR podprejo sodobne pedagoške pristope. Predstavili smo tudi načrtovana usposabljanja za učitelje, ki bodo ponudila konkretna znanja in podporo pri uvajanju XR v učne procese.

Posebno pozornost smo namenili predstavitvi izbranih orodij, s katerimi je mogoče ustvarjati interaktivne in sodobne učne vsebine:

  • Blender – odprtokodni program za 3D modeliranje, animacijo in oblikovanje interaktivnih vsebin.
  • 3D Vista – platforma za oblikovanje interaktivnih 360° navideznih sprehodov, primernih za uporabo v izobraževalnih projektih.
  • Unity in LingoVerse – Unity kot orodje za razvoj XR aplikacij, LingoVerse pa kot primer VR igre za učenje jezikov preko dialoga z digitalnimi liki in opravljanja nalog v navideznem svetu.

Dogodek je bil namenjen tudi predstavitvi prihajajočih izobraževanj v okviru projekta TeachXR, ki se bodo začela že v letošnjem letu. Udeleženci so prejeli informacije o okvirni vsebini izobraževanj, načinu vključevanja in podpori, ki jo projekt nudi učiteljem pri uvajanju XR v učne procese.

Praktični preizkusi in XR doživetja

Po predstavitvah so imeli udeleženci možnost XR tehnologije preizkusiti tudi v praksi. Pripravili smo dve interaktivni postavitvi, ki sta prikazali možnosti uporabe XR v izobraževalnih vsebinah:

360° navidezni sprehod Po sledeh radia Kričač (UL FE)

Udeleženci so raziskovali interaktivno digitalno razstavo, ki jih je popeljala skozi zgodovino radia Kričač – simbola odpora med drugo svetovno vojno. V okviru 360° sprehoda so se lahko gibali po pripravljeni razstavi, muzeju, ključnih lokacijah radia Kričač v Ljubljani, ter dostopali do dodatnih izobraževalnih vsebin, kot so informacijske table, arhivske fotografije in avdio posnetki. Takšni interaktivni sprehodi združujejo zgodovino, kulturo, elektrotehniko, zemljepis in seveda multimedijo, ter ponujajo številne možnosti za uporabo v različnih predmetnih področjih.

LingoVerse – VR igra za učenje tujih jezikov (UL FRI)

V nadaljevanju so se udeleženci preizkusili v navideznem okolju igre LingoVerse, v kateri uporabniki preko dialoga z neigralskimi liki in reševanja nalog razvijajo jezikovne spretnosti. Igra vključuje tehnologijo prepoznavanja govora ter omogoča dinamično, interaktivno in prilagodljivo učenje jezikov. Udeleženci so spoznali različne scenarije igre ter možnosti prilagoditve vsebin glede na jezik, težavnost in starostno skupino.

Pogled naprej

Zahvaljujemo se vsem udeležencem delavnice, partnerjem projekta ter organizatorjem Kulturnega bazarja za sodelovanje in podporo. Verjamemo, da smo s to delavnico naredili pomemben korak k širši uporabi XR tehnologij v slovenskem izobraževanju. Veselimo se prihodnjih srečanj, izobraževanj in skupnega ustvarjanja XR vsebin, ki bodo bogatile učne izkušnje učencev in dijakov po vsej Sloveniji.

Predavatelj udeležencem delavnice predstavlja praktične primere.